Antagning

Hur ansöker jag till Kulturama gymnasium?

Du ansöker genom gymnasieantagningen system ”Indra”. På Indra kan du läsa om hur och när du får veta om du kommer in. Där kan du även läsa om omvalsperioden.
Tänk på att efter omvalet är det mycket viktigt att du har angivit rätt skola på rätt placering enligt ditt önskemål. Den skola och utbildning du helst vill gå på ska du ha som ditt första val, följt av den skola och utbildning du näst helst vill gå på, osv.
Om du kommer in på ditt förstahandsval så försvinner du från antagningslistan hos dina övriga valda skolor.
Här finns allt du behöver veta kring ansökan till Kulturama gymnasium.

Hur går färdighetsproven till?

Mer om Kulturamas färdighetsprov till gymnasiet kan du läsa här.

Vad händer om jag missade färdighetsprovet?

Om du inte kan närvara vid första antagningsomgången kan du vara med på proven som äger rum under omvalsperioden. Möjlighet finns även att göra ett digitalt prov, men för detta krävs särskilda behov eller omständigheter. Kontakta oss gärna för att få veta mer.

Hur gör jag om jag vill byta skola till Kulturama?

Hör av dig till oss så får du veta om det fungerar för just dig att byta till Kulturama gymnasium.