Rutin för Reklamationer och klagomål på Medborgarskolan i Stockholmsregionen

Vi använder oss av denna rutin för alla våra utbildningsformer, vilket förutom skola, inkluderar Kompletterande kulturutbildningar, YH-utbildningar och folkbildningskurser.

Enligt skollagen 4 kap. 8§ skall huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen.

  • Om det är något som inte motsvarar dina förväntningar eller som du är missnöjd med, framför det i första hand direkt till lärare eller kursledare.
  • Om ni inte lyckas lösa problemet och ditt missnöje kvarstår fyller du i det digitala formuläret som finns på vår hemsida. Du kan även vända dig till skolans/utbildningens kansli eller administration som kan bistå med detta. (Se våra kontaktsidor på hemsidan under respektive verksamhet)
  • Informationen i den digitala blanketten vidarebefordras till berörd chef/rektor.
  • Inom 10 arbetsdagar skall du få återkoppling i ditt ärende. Ibland kan ett klagomål vara komplicerat eller av annat skäl kräva längre tid för oss att undersöka. Behöver vi mer än 10 arbetsdagar meddelar vi dig orsaken till fördröjningen. 
Alla klagomål utreds, följs upp och dokumenteras. Redovisning sker till Medborgarskolans Styrelse reklamationens/klagomålets art och vilka åtgärder som vidtagits.

Det här händer på Kulturama

Kulturamaelever tog Brons vid World Movie Contest 2017

NYHET Kulturamaelever tog Brons vid World Movie Contest 2017

Publicerad: 14 sep 2017
Nya Kulturamahuset slår upp portarna

NYHET Nu slår nya Kulturamahuset upp portarna!

Publicerad: 25 aug 2017

NYHET Maija Homjakova är finalist i P4 Nästa!

Publicerad: 16 jun 2017

NYHET Vi gratulerar våra elever som har antagits till högre opera- och musikutbildningar!

Publicerad: 22 maj 2017

EVENEMANG Soppopera på Årsta Folkets Hus

Torsdag 28 September 2017 kl 12:00-13:00

EVENEMANG Sångafton

Torsdag 28 September 2017 kl 18:00-19:30

EVENEMANG Lunchkonsert

Tisdag 3 Oktober 2017 kl 12:15-13:00

EVENEMANG Sångafton

Onsdag 11 Oktober 2017 kl 18:00-19:30